Jogi nyI latkozat

Duna Medical Center Kft

ÁLTALÁNOS FELTÉTELEK az ügyfelek számára az EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSOK igénybevételéhez

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1.1 A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Duna Medical Center Korlátolt Felelősségű Társaságra (székhely: 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 5.; cégjegyzékszám: Cg.01-09-191967; adószám: 24963145-2-43; képviseli: dr: Ahmet E. Usta vagy Volskyi Vitalii ügyvezetők önállóan), mint komplex egészségügyi szolgáltatást nyújtó, nem közfinanszírozott magánkórház (a továbbiakban: Szolgáltató), és a m egrendelő által meghatározott egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő vagy igénybe vevő személy(ek) ("Megrendelő") vagy azok hozzátartozói és/vagy harmadik személyek [Eütv. 3(a) ("Páciens"), a számukra nyújtott egészségügyi szolgáltatások vagy egészségügyi szolgáltatási csomagok, valamint a Szolgáltató és a Páciens (a továbbiakban együttesen: "Felek") között az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban fennálló valamennyi szerződéses jogviszony, kivéve, ha a Felek írásban másként nem állapodnak meg.

Duna Medical Center Magánkórház

Ügyvezető igazgatók: Usta ügyvezető igazgató

Orvosi igazgató: Dr. Nas Kamil

Jogi személy: Duna Medical Center Kft.

Székhely: Lechner Ödön fasor 5.

Telefon: +36 1 790 7070

E-mail: info@dunamedical.com

Web: www.dunamedicalcenter.org

1.2 A jelen ÁSZF háttérszabályként alkalmazandó a Felek közötti, egészségügyi szolgáltatások nyújtására vonatkozó valamennyi írásbeli vagy szóbeli egyedi szolgáltatási szerződésre (szolgáltatási szerződés).

Amennyiben az egyedi szolgáltatási szerződés nem írásba foglalt, a felek közötti jogviszonyt a Páciensnek a Szolgáltatónál tett első látogatásakor aláírt hozzájáruló nyilatkozattal kell létrehozni (a hozzájáruló nyilatkozat dátuma).

1.3 A Páciens az írásbeli egyedi Szolgáltatási Szerződés és a Hozzájáruló nyilatkozat aláírásával tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató lehetővé tette, hogy a Páciens a Szolgáltatási Szerződés megkötése előtt megismerje a jelen ÁSZF tartalmát, és hogy a Szerződés aláírásával a Páciens az ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek fogadja el.

1.4. A Szolgáltató a jelen ÁSZF módosításait és a rendelkezésekben bekövetkezett változásokat a honlapján közzéteszi, és ezzel egyidejűleg ugyanezen a helyen elérhetővé teszi az általános ÁSZF-et. A Szolgáltató megerősíti, hogy a módosított rendelkezések minden Páciensre és a nekik nyújtott valamennyi jövőbeni egészségügyi szolgáltatásra nézve kötelezőek és alkalmazandók.

1.5. Amennyiben a Szolgáltatási szerződés és a Szolgáltató és a Páciens közötti egyéb megállapodások másként nem rendelkeznek, a Felek a Szolgáltatási szerződést a Páciens által választott egészségügyi szolgáltatás megkezdésétől annak befejezéséig terjedő határozott időtartamra kötik, amely időtartam alatt a megrendelt egészségügyi szolgáltatás igénybevételére a mindenkor hatályos és érvényben lévő Általános Szerződési Feltételek rendelkezései irányadók, az egyedi Szolgáltatási szerződésben foglalt eltérésekkel.

1.6 A Szolgáltató kijelenti, hogy megfelel a jelen ÁSZF-ben az egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó valamennyi jogszabályi előírásnak, valamint hogy érvényes és hatályos működési engedéllyel rendelkezik. A Szolgáltató nevében és megbízásából szolgáltatást nyújtó személyek, valamint a Személyes közreműködők az egészségügyi államigazgatási szervnél nyilvántartásba vétettek, rendelkeznek a szolgáltatás nyújtásához szükséges megfelelő felelősségbiztosítással.

1.7. Egészségügyi szolgáltatások nyújtása tolmács segítségével: Azon Betegek esetében, akik a magyar nyelv ismeretének hiánya miatt nem tudják igénybe venni a szolgáltatásokat, a Szolgáltató elsősorban tolmácsot biztosít a Beteg részére. Azon Betegek esetében, akik nem rendelkeznek a szükséges nyelvtudással, a tolmácsot elsőként a Beteg által biztosított tolmács biztosítja. A tolmácsolás magyar vagy angol nyelvről (a tolmács és a Szolgáltató közötti kommunikációnak megfelelően) a Páciens által választott nyelvre, illetve a Páciens által választott nyelvről magyar vagy angol nyelvre történik.

1.8 A Szolgáltató nem köteles szerződést kötni vagy fenntartani a Pácienssel.

2. EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁS

2.1. A Szolgáltató szolgáltatásai a Páciens egyéni döntése, saját döntése, törvényes képviselőjének döntése, illetve bizonyos esetekben munkáltatójának döntése alapján kerülnek nyújtásra.

2.2 A Felek Szolgáltatási Szerződésből eredő jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv általános és különös rendelkezései, az egészségügyi törvény rendelkezései, egyéb jogszabályok és szakmai irányelvek az irányadók. Ezek hiányában a módszertani útmutatóban közzétett szabályok és szakmai irányelvek, módszertani útmutató hiányában pedig a széles körben elfogadott - szintén a szakirodalomban közzétett - szakmai követelmények az irányadóak.

2.3 A Páciens az egészségügyi szolgáltatások igénybevételével tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez - így különösen az orvosi ellátás, egyéb speciális orvosi beavatkozások, gyógykezelések, egyéb, a Páciens által igénybe veendő szolgáltatások - közvetítőket is igénybe vesz, és ezen közvetítők közvetített tevékenységéért a Szolgáltató úgy felel, mintha a közvetítőkre bízott tevékenységet a Szolgáltató végezte volna.

2.4. A szolgáltatás előzetes időpont-egyeztetés és foglalás után vehető igénybe, kivéve a sebészeti vagy invazív beavatkozáson átesett betegek esetében - 0-24-es ügyeleti szolgálat.

2.5. A Szolgáltató tájékoztatja a Beteget, hogy a szolgáltatás jellegéből adódóan a Szolgáltató forgalma nem egységes, amit a Beteg tudomásul vesz.

2.6. Vis maiornak minősül minden olyan külső körülmény vagy elháríthatatlan külső ok, amely kívül esik a Szolgáltató ellenőrzési körén, amely a szerződés megkötésekor nem volt előre látható, és amelynek elkerülése a Szolgáltató számára nem volt elvárható, és amely a jelen szerződés teljesítését hátrányosan befolyásolja:

● a és nem a Szolgáltató vagy a Páciens felelőssége:
● vis maior (pl. földrengés, árvíz, háború, szabotázs, lázadás, bombázás vagy más vészhelyzet, természeti katasztrófa, tűz, munkabeszüntetés, valamint a honvédelmi törvény alapján felhatalmazott hatóságok intézkedései),
● egészségügyi járványok, világjárványok
● a károsult fél ellenállhatatlan külső beavatkozása,
● an unavoidable external act by a third party,
● egy harmadik fél elkerülhetetlen külső cselekménye,
● más külső erő, amely nem minősül erőnek, de ellenállhatatlan. (együttesen "Vis Maior esemény(ek)")

A Vis Maior esemény nem eredményez szerződésszegést a Szolgáltató részéről, és nem keletkeztet kártérítési igényt a Páciens részéről.

2.7 A 2.6. pontban meghatározott körülmények bekövetkezése esetén a Szolgáltató köteles kártérítést nyújtani, és ezzel összefüggésben a következőket ajánlja fel:

a. a tervezett műtéti beavatkozást egy későbbi időpontra halasztani (ha a halasztás nem veszélyezteti a beteg egészségét, testi épségét vagy életét),
b. természetbeni juttatással (egészségügyi szolgáltatás) kompenzálja a beteget.

2.8 A Szolgáltató a Szolgáltatási szerződés 1. számú mellékletében meghatározott egészségügyi vagy komfort szolgáltatást vagy szolgáltatásokat az ott meghatározott feltételekkel, a hatályos szakmai és jogi szabályok betartásával nyújtja, amelyért a Páciens a Szolgáltatónak a recepción, tájékoztatásul a Szolgáltató honlapján elérhető aktuális Árjegyzékben feltüntetett árat, vagy teljes egészében a Szolgáltatónak köteles megfizetni. A műtétek ára egyedi árajánlat alapján kerül meghatározásra. A hivatalos Árlista tehát tájékoztató jellegű, és az egyes műtéttípusok kiinduló árát tartalmazza.

2.9. A Páciens tudomásul veszi, hogy minden orvosi beavatkozás és kezelés egészségügyi kockázatokkal jár, hogy az egészségügyi kockázatokat az orvos minden esetben az orvosi szakma szabályainak megfelelően közli a Pácienssel, és hogy az így közölt kockázatokat, amelyekért a Szolgáltató nem tehető felelőssé, a Páciens viseli. A gyógyulás lefolyása és időtartama Páciensenként eltérő lehet, illetve eltérhet az átlagostól.

2.10. A Szolgáltató vállalja, hogy a fenti egészségügyi szolgáltatással összefüggésben műtéten vagy bármilyen invazív beavatkozáson átesett Betegeink számára személyes és díjmentes telefonos ügyeletet biztosít, amely nem helyettesíti az orvossal történő személyes konzultációt.

Ügyeleti idő: (1) 790 7070, ezen kívül a +36 30 995 5723 mobilszámon.

3. AZ ELLÁTÁS FOLYAMATA

3.1. Általános információk

a. Járóbeteg-osztály: Hétfőtől péntekig 8.00 - 20.00 óráig.
b. Elsősegélynyújtó részleg :Hétfőtől péntekig 20.00 -8.00-ig
c. Elsősegélynyújtó osztály : szombat - vasárnap 24 órában
d. A fekvőbeteg-osztály nyitvatartási ideje: hétfőtől vasárnapig 0.00-24.00 óra (az osztály kihasználtságától függően).

3.2. Elérhetőségek:

1. Klinika és kórház: +36 (1)7907070

2. Kismama központ : +36 (1) 790 7080

3. Első gondozási szolgáltatás: +36 (70) 903 4389

4. Műtét után (ügyeletes aneszteziológus): +36 (30) 995 5723

5. Honlap: https://dunamedicalcenter.org

3.3. Foglalás, regisztráció, szolgáltatási szerződés megkötése

1. Időpontot csak nyitvatartási időben, személyesen, telefonon vagy online lehet foglalni. Az időpontfoglalás a Szolgáltató szóbeli vagy írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé.

A Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben is tájékoztatja az Ügyfelet, hogy a Szolgáltatóval folytatott telefonbeszélgetések, valamint a Szolgáltató minőségbiztosítása és a Szolgáltatási Szerződéssel kapcsolatos nyilatkozatai minőségbiztosítási céllal rögzítésre kerülnek, megőrzésre és szükség esetén korlátozott ideig az érdeklődő számára hozzáférhetővé válnak.

2. Tekintettel arra, hogy az intézmény helyiségeiben a betegellátás folyamatos, előfordulhat, hogy a vizsgálat/műtét megkezdése a megbeszélt időponthoz képest késik, ezért a Szolgáltató minden felelősséget kizár. Az orvosi vizsgálat/műtét megkezdésének késedelméért a Páciens semmilyen kártérítésre, kártalanításra nem jogosult.

3. Időpontfoglaláskor a Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet/Beteget az időpontfoglalás következményeiről (az időpont lemondásának szabályairól).

4. Ha a Páciens késve érkezik a rendelőbe, és a késés nem haladja meg a 10 percet, a Szolgáltató a megbeszélt orvosi vizsgálatot a rendelési idő alatt elvégzi. Ha a Páciens késése meghaladja a 10 percet, a Szolgáltató a Páciensnek új időpontot vagy egy későbbi időpontot ajánl fel a vizsgálatra ugyanazon a napon, az adott napra tervezett orvosi vizsgálatok ütemezésétől függően. A Páciens egyik esetben sem tarthat igényt kártérítésre.

5. Minden egyes új látogatáshoz új időpontot kell foglalni, kivéve a sürgősségi ellátást.

6. A Páciens regisztrációja, adatainak rögzítése, a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges nyilatkozatok kitöltése és aláírása, valamint a szerződés megkötése a Szolgáltató ( Magánkórház) recepcióján történik.

7. A páciensnek a műtét vagy más invazív beavatkozás előtt írásban el kell fogadnia és alá kell írnia az egyéni árajánlatot. Ennek hiányában a szolgáltatás nem kezdhető meg. A járóbeteg-ellátás igénybevételének további feltétele a Beiratkozási lap kitöltése és aláírása.

A Szolgáltatási szerződés aláírásának hiányában is érvényes megrendelésnek minősül az Ügyfél/Páciens bármely szóbeli vagy írásbeli nyilatkozata, hogy a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatást nyújt a Páciensnek.

Ennek megfelelően az Ügyfél/Beteg

megbízása többek között megbízásnak minősül:

- egy adott egészségügyi szolgáltatásra történő időpontfoglalás telefonon, a Szolgáltató ügyfélszolgálatán keresztül, online, a Szolgáltató informatikai rendszerén keresztül vagy írásban/e-mailben

- az egészségügyi szolgáltatás tényleges igénybevétele,

- az egészségügyi szolgáltatásra vonatkozó előleg megfizetése a Szolgáltató részére.

8. A szolgáltatási szerződést az ügyfél/beteg vagy törvényes képviselője írja alá.

9. A Szolgáltatási szerződés elektronikus úton történő elfogadásával a szerződő felek kifejezetten elfogadják, hogy a Szolgáltató a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez közvetítőket is igénybe vehet, akiknek tevékenységéért a Szolgáltató úgy felel, mintha a közvetítőkre bízott tevékenységet maga végezte volna. A Szolgáltató az általa megvásárolt szolgáltatások egészét vagy egy részét változatlan formában vagy tartalommal, a Szolgáltató saját döntése alapján változatlan áron (azaz a vételáron) vagy módosított (emelt vagy csökkentett) áron értékesítheti a Megrendelőnek/Betegnek saját díjszabása alapján (közvetített szolgáltatás).

10. Az egészségügyi szolgáltatási csomagok megkötéséhez külön időpont egyeztetése szükséges.

11. A sebészeti beavatkozások előtt az Ügyféllel/beteggel írásbeli megállapodást kötnek, amely tartalmazza többek között az érkezés és távozás várható időpontját, a beteg kötelességeit (utolsó étkezési és italfogyasztási idő, műtéti előkészületek), az ellátás tartalmát.

12. Az ügyfél/beteg és hozzátartozói kötelesek betartani az egészségügyi szolgálat házirendjét (házirend).

13. Kórházi ellátás esetén a Szolgáltató köteles a Beteg egészségi állapotáról anamnézist (kórtörténetet) felvenni és a Szolgáltató által végzett orvosi beavatkozásokról és ellátásról orvosi nyilvántartást vezetni.

14. Járóbeteg-ellátás esetén a beteg vizsgálatairól és beavatkozásairól elektronikus járóbeteg-nyilvántartást vezet, amely dokumentumokat a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően betegdokumentációként kezelik.

15. Távoli konzultáció külön díj ellenében, előzetes fizetés ellenében, a következő feltételek mellett lehetséges

● A távkonzultáció nem helyettesíti a személyes orvos-beteg találkozót.
● A távkonzultáció során részleges vizsgálatra kerül sor, az orvos a beteg által megadott adatok és orvosi feljegyzések alapján teszi meg ajánlását.
● A Szolgáltatónak küldött orvosi adatok hitelességéért és teljességéért kizárólag a Páciens felel (a visszatartott adatok vagy orvosi dokumentáció félrevezetheti az orvost a véleményalkotás során).
● A beteg kizárólagos felelőssége, hogy a dokumentációt a Szolgáltató rendelkezésére bocsássa.
● A beteg hozzájárul egészségügyi adatainak kezeléséhez Hozzájárulok egészségügyi adataim kezeléséhez a távkonzultáció során
● A távkonzultációs szolgáltatás során a Szolgáltató felelőssége az orvosi vélemény/ajánlás megfogalmazásáig tart, és a Szolgáltató nem felel az orvosi vélemény/ajánlás feltételeinek/ajánlásainak betartásáért, valamint az orvosi vélemény/ajánlás be nem tartásából eredő egészségi állapotváltozásért.

3.4 Az egyedi szolgáltatási szerződés határozott időre jön létre.

3.5. Megrendelés, törlés:

Amennyiben a Páciens nem mondja le az időpontot írásban (info@dunamedical.org) vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatán (online vagy telefonon) legalább 1 munkanappal a kezelés tervezett időpontja előtt, úgy a Szolgáltató jogosult 5.000,- Ft, azaz ötezer forint díjat követelni és kiszámlázni a Megrendelőnek/Betegnek, melyet a Megrendelő/Beteg a Megrendelő címére küldött díjbekérő kézhezvételétől számított 15 napon belül készpénzben vagy átutalással köteles megfizetni.